بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل

مهم ترین هدف از داشتن یک وب سایت، بالا آوردن وب سایت در صفحه اول گوگل می باشد. بعضی ها فکر میکنند  همين که سايتشون طراحي شد کار تمومه و ديگه کسب و کارشون راه ميفته. ولي این اصلا درست نیست . در واقع آنها در اول راه قرار دارند .براي پيمودن ادامه ي راه و پيشرفت توي کار بايد سايتی که طراحي شده توسط کاربران انلاين ديده بشه و لازمه ي اين ديده شدن سئو ياهمون آوردن سايت به صفحه اول گوگل می باشد.


باید در نظر بگیرید که برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل باید فاکتور های زیادی رو در نظر داشته باشید.در اینجا هر صاحب کسب و کاری رویا قرارگرفتن در رتبه اول گوگل را در سر دارد.چون رسیدن به رتبه اول (و یا حتی یکی از سه رتبه نخست) به معنای افزایش ترافیک سایت شما و داشتن پتانسیل فروش و مطرح شدن در کسب و کار مورد نظر می­باشد.


در واقع سریعترین و ساده ترین راه به منظور بالا بردن رتبه سایت در گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص، پرداخت هزینه تبلیغات است. بالا آمدن سایت و رسیدن به نتایج بالای سایت گوگل ، معمولا 3 تا 18 ماه زمان می برد.

از راه‌هایی که می‌توان ترافیک بیشتری را جذب سایت کرد و از این طریق فروش را افزایش داد، این است که روی سئوی سایت خوب کار کنیم و در موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیریم و در نهایت به صفحه اول گوگل و سپس رتبه های اول برسیم. بالاآوردن وب سایت  در موتورهای جستجو خصوصاً گوگل، نیازمند کارهایی است که باید روی وب‌سایت انجام داد. رسیدن به  بالای صفحه گوگل، نیاز به کار و وقت کافی دارد. اما زمانی که به این درجه برسید، روزانه سیل کاربران به سمت وب‌سایت شما روانه می‌شوند و ترافیک بسیار زیادی را جذب می‌کنید.

یکی از بهترین راه های افزایش روش هایی هست که برای بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل که به شما  کمک می کند  تا وب سایت شما کاربران بیشتری را به خود جذب کنند:

1-طراحی و ساختار صحیح وب سایت

یکی از ملاک‌های اصلی رتبه‌بندی که گوگل به آن اهمیت می دهد، طراحی اولیه و ساختار سایت است. ساختار سایت یعنی اینکه کدها به صورت صحیح قرار گرفته باشند و مثلاً منوها در قسمت های درستی قرار گرفته باشند. به طور کلی اصول طراحی سایت، باید به درستی رعایت شده باشد.

مورد مهم دیگر در طراحی سایت این است که سایت بصورت ریسپانسیو (واکنش گرا) طراحی شده باشد تا در دستگاه‌های موبایل و تبلت هم به خوبی نمایش داده شود. گوگل تاکید کرده است که سایت باید  طراحی ریسپانسیو خوبی داشته باشد برای اینکه کاربران زیادی از طریق تلفن‌های همراه به سایت ها مراجعه می‌کنند و سایت باید برای آنها نیز به خوبی نمایش داده شود. هر روز بیشتر و بیشتر افراد از تلفن همراه خود برای جستجو در Google استفاده می کنند و این نشان می دهد که اهمیت جستجوی تلفن همراه برای کسب و کارها و صاحبان وب سایت ها در حال حاضر از دسکتاپ بیشتر شده است.

زمانی که قصد بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل را داشته باشید سایتتون باید  نسخه موبایل داشته باشد در غیر اینصورت گوگل برای سایت هایی که نسخه موبایل نداشته باشند جریمه هایی را آماده کرده است.

2- کیفیت محتوای سایت خود را چک کنید

مهم ترین قسمت سلیت محتوا است  که باید کیفیت محتوایی سایت خود را که تا الان داشته اید  رو بررسی کنید.

منظور از تولید محتوا، محتوای با کیفیت و بروز است، نه محتوایی که کپی شده باشد و یا چکیده محتوای دیگری باشد. محتوا انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها اهمیت خاصی دارند. تولید محتوای متنی برای سایت‌ها امری ضروریست، محتوای ویدیویی، تأثیر زیادی در رتبه و بالاآوردن  یک سایت  در صفحه اول گوگل دارد. یعنی محتوایی که تولید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. به طور خلاصه موتور جستجوی گوگل، اهمیت زیادی به محتوا می‌دهد و سایت‌هایی که زمان زیادی از بروزرسانی آنها گذشته باشد، به تدریج رتبه‌های آنها، تنزل پیدا می‌کند و صفحات آخر گوگل در انتظار آنهاست.

باید محتوای  سایت بی نظیر و منحصر به فرد باشد که این محتوا توسط شما  یا تیموتون آماده شود و این یکی از مهم ترین  فاکتورهای سایت های موفق می باشد.

کپی کردن و انتشار مجدد یک مطلب از وبسایت دیگر برای شما کارایی نخواهد داشت زیرا که اصالت اون مطلب برای رتبه بندی در نتایج گوگل بسیار مهم می باشد.

هر محتوایی که در وبسایتتان منتشر میکنید، باید یک هدف خاص داشته باشد تا بتواند کاربران را به سمت خود جذب کنند .

هنگامی که یک کاربر سوال  خود را در کادر جستجوی Google می نویسد، انتظار دارد که وب سایت های اول یا همون صفحه اول به او یک پاسخ دقیق یا راه حل کامل ارائه بدهند.

نقش و اثرگذاری محتوا در پیشرفت کسب و کار اینترنتی ، بسیار زیاد است. تولید محتوا می‌تواند افراد بیشتری را جذب سایت کند و این مورد نیز یکی از ملاک‌های مهم گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌هاست.

3-بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر در ساختار کلی سایت، نقشی ویژه دارند و باید بصورت مناسب، در سایت قرار داده شوند. برای بهینه سازی تصاویر باید به چند نکته توجه کرد:

اول: تصاویر قرار داده شده باید از کیفیت کافی برخوردار باشند و نام آنها، متناسب با موضوع مطلب باشد. تصاویر بی‌کیفیت تأثیر منفی در رتبه‌بندی دارند.

دوم: حجم تصاویر نباید زیاد باشد. هر قدر حجم تصاویر بیشتر باشد، به همان اندازه بر روی سرعت بارگذاری سایت، تأثیر منفی می‌گذارد.

 

سوم: یکی دیگر از فاکتورهای بهینه‌سازی تصاویر، قرار دادن تگ Alt است که به عنوان متن جایگزین عکس عمل می‌کند. اهمیت تگ Alt، هنگامی مشخص می‌شود که تصاویر در سایت، به هر دلیلی نمایش داده نمی‌شوند. در اینجا این متن جایگزین، به عنوان راهنمایی برای ربات‌های گوگل عمل می‌کند و به آنها می‌گوید که این تصویر در مورد چه چیزی است.

4- لینک سازی صحیح

مهم‌ترین فاکتورها برای بالا آوردن وب سایت  در صفحه اول گوگل لینک سازیاست .لینک‌سازی اهمیت فوق‌العاده‌ای در سئو هر سایت دارد و گوگل نیز تأکید زیادی بر این مورد دارد. به طور کلی لینک‌سازی به دو بخش اصلی لینک سازی داخلی و خارجی تقسیم می‌شود مهمترین فاکتورهای سئو داخلی وسئو خارجی  در سایت ، به آنها پرداخته شد. کار دیگری که برای موفقیت در گوگل باید انجام دهید ، ایجاد لینک های حقیقی برای سایت خودتان است که با ارتباط گرفتن و همکاری با دوستان تان که در حوزه کاری شما فعالیت دارند می توانید ایجاد کنید و از آنها برای سایت خود لینک های مفید بگیرید.

لینک سایت داخلی یعنی لینک‌ دادن به صفحات مختلف سایت است. مثلاً در یک مقاله به مقاله‌ای دیگر لینک بدهید .

لینک ‌سازی خارجی یعنی، سایت‌های دیگری به سایت شما لینک می‌دهند که به سایت منبع لینک‌ دهنده و به سایت شما لینک ‌گیرنده می‌گویند.

لینک‌ها هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت اهمیت زیادی دارند. هر چند تعداد بک ‌لینک‌های دریافت‌شده از سایت‌های دیگر خیلی مهم است، اما اینکه از چه سایت‌هایی لینک دریافت کرده‌اید نیز اهمیت زیادی دارد. سعی کنید در سایت‌هایی لینک ‌سازی کنید که رتبه بالاتری از شما دارند.

5-فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی امروزه گسترش یافته اند. به طوری که  کاربران عادی، وبمستران نیز از این رسانه‌های اجتماعی، به خوبی استفاده می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی امکانات بسیار خوب و کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توان از آنها به عنوان ابزارهایی برای بازاریابی استفاده کرد. نقش رسانه های اجتماعی در رتبه بندی گوگل اهمیت بالایی در میان مدیران بازاریابی دیجیتال و کارشناسان جستجوگرها دارد.عقاید مختلفی در رابطه با تاثیر رسانه های اجتماعی روی رتبه بندی ها وجود دارد، اما مطمئنا این نمیشه انکار کرد که بلکه شاید زمان هایی برگزاری یک کمپین موفق در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای ویروسی مزایایی فراتر از سئو رو برای سایت شما به ارمغان بیاورد.

موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل اهمیت زیادی به فعالیت شما در این شبکه‌ها می‌دهند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فعالیت مستمر در آنها، می‌تواند بر سئوی سایت شما تأثیر بسیار خوبی بگذارد. یکی از راه‌هایی که می‌توان بازخورد خوبی از این طریق گرفت، اشتراک‌گذاری مطالب وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی است. هر چقدر که کاربران و دنبال‌کنندگان شما در این شبکه‌ها، به مطالب به اشتراک‌ گذاشته‌شده، بیشتر علاقه نشان دهند، گوگل نیز توجه بیشتری به همان مطلب و در نتیجه وب‌سایت شما می‌کند. البته اشتراک‌ گذاری مطالب شما توسط کاربران نیز اهمیت زیادی دارد.

6. استفاده مناسب از کلمات کلیدی

هر محتوایی که تولید می‌شود، بر اساس یک یا چند کلمه کلیدی ایجاد می‌شود. کلمات کلیدی هر وب‌سایتی، باید به صورت متناوب و به جا در قسمت‌های مختلف سایت استفاده شوند.

کلمات کلیدی باید متناسب به کار سایت شما باشد. که اصطلاحاً به آن چگالی کلمات کلیدی گفته می‌شود. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در یک مطلب، باعث می‌شود که چگالی کلمات کلیدی افزایش یابد که گوگل این دست از سایت‌ها را جریمه می‌کند. فرض کنید شما در حال نوشتن مقاله‌ای با موضوع آموزش یک نرم‌افزار خاص هستید و طبیعتاً بیشتر تمرکز شما بر روی نام این نرم‌افزار است و احتمالاً کلمه کلیدی شما نیز همین است. اگر شما بیش از حد از این کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنید، تأثیر کاملاً منفی بر وب‌سایت‌تان خواهد گذاشت.

در گذشته یکی از روش‌های مرسوم برای قرارگرفتن بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل، استفاده زیاد از کلمات کلیدی در هر صفحه بود. در عصر جدید  با پیشرفت گوگل و بروزرسانی ربات‌های خود، این موضوع را خیلی زود متوجه می‌شود و سایت مورد نظر را جریمه می‌کند. به طور کلی این مورد تأثیر زیادی در قرار گرفتن یک سایت در صفحه اول گوگل دارد.

7-: سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را بیشتر کنید

هنگامی که سرعت بارگذاری سایت طولانی شود در واقع  سئو فرندلی (بهینه سازی سایت براساس اصول سئو ) نیست پس باید سایت شما با نهایت سرعت برای کاربر لود شود.

سرعت یک فاکتور مهم در سایت است و همچنین کاربردهای مهم تر دیگری نیز دارد. شما باید یک وب سایت سریع را نه تنها به این دلیل که گوگل آن را بیشتر دوست دارد، بلکه به دلیل آن که در نرخ بانس ریت سایتتون کاملا تاثیرگذار می باشد خودتون فرض کنید سایتی رو باز میکنید و به راحتی و سرعت لود بالا میتونید بین صفحاتش بگردین کمتر این سایت رو ترک میکنید تا از اون سایتی که تو لود هر صفحه ازش باید ده دقیقه زمان بزارید.

8- رابط کاربری مناسب

 با داشتن رابط کاربری مناسب، می‌تواند تجربه لذت بخشی را از حضور کاربران در وب‌سایت‌تان داشته باشید. رابط کاربری مناسب، یعنی اینکه ساختار کلی سایت شما به این صورت باشد که کاربر به راحتی به قسمت‌های مختلف سایت دسترسی داشته باشد و با 2 یا حداکثر 3 کلیک، بتواند به صفحه موردنظرش دسترسی پیدا کند.

یکی از راه‌هایی که می‌توان رابط کاربری را بهینه کرد، قرار دادن منو در قسمت‌های مختلف سایت، به منظور دسترسی راحت‌تر کاربران به صفحات موردنظرشان است. معمولاً منوها را در قسمت بالا و پایین سایت قرار می‌دهند. اگر وب‌سایت شما رابط کاربری مناسبی نداشته باشد، کاربران پس از بررسی جزئی، احتمالاً خیلی زود وب‌سایت شما را ترک خواهند کرد و اینکار بانس ریت یا نرخ پرش سایت شما را افزایش می‌دهد که رتبه وب‌سایت شما، تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

9- گوگل در مورد سایتتان با شما در ارتباط هست

کنسول وبمستر گوگل  برای ارتباط گوگل با صاحبین کسب و کار های آنلاین می باشد.

ابزار وب مستر در میان چیزهای دیگر، راهی عالی برای ارائه اطلاعات به گوگل در مورد وب سایت شما است و همچنین می توانید از آنچه گوگل در مورد سایت شما اطلاعات می داند را پیدا کنید.

تنظیمات متعددی وجود دارد که می توانید در ابزار Webmaster مانند نوع آدرس دهی سایتتون، کشوری که در آن فعالیت دارید، نقشه سایت و غیره تنظیم کنید و همچنین ابزارهای تشخیصی متعددی مانند «فتچ از گوگل(درخواست ایندکس دستی)» و «تستر فایل robots.txt» استفاده کنید که در نهایت به شما در رتبه بندی گوگل کمک خواهد کرد.

10- بررسی فنی و تکنیکال سایت

تو فرآیند سئو برای موفقیت حتما باید ابتدا تو سئو تکنیکال خود موفق باشید اگر موارد سئو تکنیکال را رعایت نکنید میتونه تاثیر منفی بر روی دیگر عوامل شما تو رتبه بندی بزارد حتی اگر در بهترین حالت اونها رو پیاده کرده باشید.

مواردی که اهمیت بیشتری داشتند رو در لیست زیر آورده ایم:

-گزارش ایندکس صفحات در کنسول وبمستر گوگل

-بررسی فایل robots.txt

-استفاده مناسب از canonical تو آدرس صفحاتتون

-استفاده صحیح از قواعد نشانه گذاری صحفات

-سایت مپ html یا xml

-لینک های شکسته و تحصیح صحفات

11- نوشتن پست بصورت مهمان

در پایان مطلبی که بسیار مهم است و با آن می‌توان به  بالا آوردن سایت درصفحه اول گوگل رسید، نوشتن پست بصورت مهمان در سایت‌های دیگر است. این مورد به این صورت است که شما مطلبی را در سایتی دیگر می‌نویسید و در پایان آن مطلب، لینک سایت خود را به عنوان منبع قرار می‌دهید. توجه داشته باشید که شما این مطلب را بصورت رایگان برای آن سایت می‌نویسید.

در این جا خلاصه ای از بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل را برای شما یاد آوری می کنیم:

نکات مهم در رسیدن طراحی سایت به رتبه اول گوگل

-کلمات کلیدی: برتری جایگاه شما نسبت به رقبای تجاری خود و کسب اعتبار و محبوبیت بیشتر برای شرکت شما بعد از بهینه سازی طراحی سایت و افزایش رتبه شما در طراح سایت.

-انتخاب دامین مناسب: برای طراحی سایت خود باید دامین کوتاه انتخاب کنید زیرا موتورهای جستجو گر لینک بیشتری به طراحی سایت شما می دهد.

-انتخاب عنوان مناسب: مهمترین کاری که شما می توانید برای طراحی سایت خود انجام دهید اتخاب عنوان مناسب است.

-توضیحات صفحه اول: نکته ای که بسیاری از کاربران به آن توجه نمی کنند انتخاب تعداد کارکتر مناسب برای توضیحات است.

-استفاده از کلمات کلیدی: باعث برتری جایگاه طراحی سایت شما نسبت به رقبای تجاری خود و کسب اعتبار و محبوبیت بیشتر برای شرکت شما بعد از بهینه سازی طراحی سایت شما و افزایش رتبه گوگل شماخواهد بود.


سایت روبی وب با داشتن امکانات متنوع شما را برای بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل یاری می کند و سعی دارد که  در سایت شما تمامی موارد ذکر شده در قسمت  بالا را در آن بگنجاند .تا سایت شما بتواند کاربران بیشتری را به خود جذب کنند. طراحان و نویسندگان سایت روبی وب طراحی سایت شما را با بهترین متدهای روز انجام می دهند. برای این منظور با همکاران ما در سایت تماس بگیرید شماره های ما در سایت درج شده است .